• aktualnosci

    Aktualności

    lipiec-sierpień: Wakacje to dla nas intensywny czas działań w przestrzeni miejskiej, choć studenci wyjechali odpocząć przed kolejnym rokiem

    Więcej
  • O centrum

    CENTRUM ZROWNOWAŻONEGO ROZWOJU SPOŁECZNOŚCI WROCŁAWIA
    Badania prowadzone przez ekspertów OECD

    Więcej
  • O mnie

    Doktor nauk humanistycznych. Zajmuje się pedagogiką miasta, szczególnie rewitalizacją, streetworkingiem, interesuje się sztuką ulicy.

    Więcej
  • Projekty

    KLUB ODKRYWCÓW NADODRZA
    Projekt realizowany z pomocą Fundacji Rosa od marca do czerwca 2012 roku. Opierał się na cotygodniowych warsztatach

    Więcej

Witaj!

Centrum Zrównoważonego Rozwoju Społeczności Wrocławia jest jednostką naukowo-badawczą Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, dedykowaną zrównoważonemu rozwojowi społeczności miasta.
Łacińskie słowo "locus" wyjątkowo trafnie oddaje nasze wyobrażenie o tym, czym jest przestrzeń miejska. Oznacza ono miejsce, które zawsze jest czyjeś. Nie akceptujemy radykalnego rozróżnienia na przestrzeń: otwartą, nieprzyjazną, niczyją i miejsce: zamknięte, moje, miłe. Przestrzeń publiczna w mieście jest jego kluczową wartością, zawłaszczanie jej przez reklamę i komercję jest absolutnie nie do przyjęcia, bo ona nie jest do wzięcia, ona jest już czyjaś. Nie, nie jest prywatna. Jest nasza, mieszkańców.
To właśnie przekaz agresywnie wyrażany przez artystów ulicy i writerów, nie tylko Banksy'iego. Starają się odzyskać miasto, krzyczą tagami, że te ściany należą do nas. Centrum ma podobny cel, realizuje go innymi środkami, takimi, które typowe są dla akademii: edukacja i interdyscyplinarne, międzynarodowe, poszukujące tak zwanych "dobrych praktyk" badania.
Staramy się stworzyć think tank wokół problematyki miejskiej. Z uwagi na to, że Centrum bezpośrednio jest jednostką Instytutu Pedagogiki ma, podobnie jak ta nauka, praktyczny charakter. Realizowane we współpracy z organizacjami pozarządowymi, sektorem publicznym i prywatnym projekty mają charakter społeczny i nierzadko polegają na sadzeniu z dziećmi krzewów lub zabawie w podwórkach.

  • baner
  • kolektyf
  • edukacja krytyczna
  • muzeum
  • horyzonty
  • kogeneracja